Wanneer je bent opgeleid in het werken met de Interactieve Zelf-Resonantie of met de methode van dr. Franz Ruppert (IoPT) en deze toepast in je werk, kan het zijn dat je tegen vragen aanloopt die je graag eens samen met iemand anders tegen het licht wilt houden. Supervisie in een individuele setting of in een groep zijn daarvoor geschikte gelegenheden.
Tijdens supervisie gaat het om leervragen die ontstaan zijn in je praktijksituatie. We werken daarom aan de hand van concrete casuïstiek: ervaringen die je hebt met bepaalde personen, met bepaalde dynamiek of een bepaald soort traumatisering of stagnaties of blinde vlekken die je tegenkomt in je eigen ontwikkeling als professional of in je eigen professionele handelen in de praktijk. Samen met je supervisor onderzoek je twee componenten:
- Ten eerste worden de traumatisering en mogelijke dynamiek die daaruit zijn ontstaan in je casus in kaart gebracht en geanalyseerd. Daardoor neemt je inhoudelijke kennis en je toepassing daarvan in de praktijk toe.
- Ten tweede krijg je de gelegenheid om met behulp van een interactief zelf-resonantieproces te ontdekken waarom je nu juist bij deze casus begeleider minder effectief bent dan anders. Zo krijg je zicht op je eigen patronen die mogelijke meeresoneren wanneer je bepaalde dynamieken ontmoet in het contact met je cliënten.
Deze beide componenten komen zowel in de individuele supervisie als in de groepssupervisie aan bod.
Supervisie • individueel
Individuele supervisie is, uitsluitend op afspraak, mogelijke in een sessie van 1,5 uur.
Ons tarief voor individuele supervisie vind je op de tarievenpagina.
Wil je meer weten of een afspraak maken? Neem dan contact op met ons secretariaat.
Supervisie • in groepen
-
Supervisie in besloten groepen (op aanvraag)
Het programma kan op maat worden aangeboden.
Ons tarieven voor besloten groepssupervisie vind je op de tarievenpagina.
Wil je meer weten? Neem dan contact op met ons secretariaat. -
Supervisie in open groepen
Je krijgt van tevoren een format aangereikt om je casus voor te bereiden en in te sturen. De casuïstiek zal plenair en in subgroepen worden behandeld. De plenair te behandelen casuïstiek zal zo worden gekozen dat de diversiteit en het leerrendement voor alle aanwezigen zo groot mogelijk is.