Sint Walburgstraat 10
4001 MD Tiel
Leertherapie [groep 38] • vanaf 6-11-2023
€ 1.485,00
Intensief ervaringstraject waarbinnen je in een vaste groep met behulp van Interactieve Zelf-Resonantie aan je eigen thema’s kunt werken en tegelijkertijd kunt leren over de toepassing, de effecten en de theorie van deze methode
Locatie
Interakt
Sint Walburgstraat 10
4001 MD Tiel
Kosten
€ 1.485,00 incl. btw
Inclusief koffie, thee, water en een hartige snack
Accreditatie
- SKB – 1,6 EC’s
Trainers
Margriet Wentink en co-trainer(s)
>> verdere informatie >>
Nog plaatsen beschikbaar
Beschrijving
Data en tijden
- 6 november
- 6 december 2023
- 12 januari
- 15 februari
- 18 maart
- 15 april
- 7 mei
- 4 juni
- 2 juli 2024 hele dag (10.00 – 18.00 uur)
- Reservedatum 4 september 2024 (deze a.u.b. ook reserveren in je agenda!)
13.00 – 18.00 uur
Ontvangst vanaf 12.30 uur
Inhoud
De inhoud van een leertherapietraject staat niet vast, maar is vraaggestuurd en afhankelijk van de thema’s en vragen die deelnemers inbrengen. Aan de hand van het praktische werk (Interactieve Zelf-Resonantieprocessen van de deelnemers rond voor hen relevante levens- en werk-thema’s) zullen inhoudelijke onderwerpen ter sprake komen op het gebied van:
- meergenerationele psychotraumatologie,
- trauma en traumaverwerking,
- (getraumatiseerde) hechting,
- IoPT van dr. Franz Ruppert en
- theorie en werkwijze bij de methode Interactieve Zelf-Resonantie.
Doelgroep
Je kunt deelnemen als je de training Breek de Stilte 1 en 2 hebt gevolgd en met succes hebt afgerond en als je beroepsmatig of als vrijwilliger werkzaam bent in een op zorg- en welzijn gerichte beroepsgroep. Bijvoorbeeld onderwijs, coaching, (geestelijke) gezondheidszorg, jeugdzorg, politie, vluchtelingenhulp, palliatieve zorg, uitvaartzorg etc.
Vereiste IZR-vooropleiding
De volgende opleidingsmodules dienen alle met succes te zijn afgerond:
- Breek de stilte 1
- Breek de stilte 2A
- Breek de stilte 2B
Let op: Schrijf je alleen in als je voldoet aan bovenstaande vooropleidingseisen. Mocht tijdens de opleiding blijken dat je daar niet aan voldoet dan heeft Interakt op elk moment het recht je (alsnog) de (verdere) deelname aan de opleiding te ontzeggen. Dit om de kwaliteit van de opleiding voor de overige deelnemers te kunnen waarborgen. Je hebt daarbij geen recht op restitutie van deelnamekosten en/of vergoeding van andere kosten. Neem bij twijfel contact met ons op om te overleggen of je voldoet aan de voorwaarden.
Programma
In een vaste groep van maximaal tien deelnemers, die negen keer bij elkaar zullen komen, krijgt iedere deelnemer gegarandeerd drie keer de gelegenheid een eigen thema in te brengen om daarmee een IZR-proces te doen.
Doordat we in een vaste groep werken ben je tevens getuige van elkaars opeenvolgende IZR-processen en krijg je dus ook inzicht in welke rol de IZR-processen kunnen spelen in iemands ontwikkelingsproces. Voor je eigen praktijk en beroepsuitoefening is dat van belang.
Er is ruime gelegenheid om na afloop van elk IZR-proces vragen te stellen over het proces en de methodiek. Omdat alle deelnemers tenminste het niveau van Breek de Stilte 2 hebben en dus bekend zijn met alle basistheorie en oefeningen én al enige ervaring hebben met deze methode, kunnen we bij de bespreking van het IZR-proces uitgaan van het feit dat de theorie bekend is. Daardoor kunnen de nabesprekingen veel diepgang krijgen.
Doelstelling
Het leertherapietraject stelt je in staat
- Om met behulp van deze methode te werken aan je persoonlijke ontwikkeling als professional.
- Ervaring met deze methode op te bouwen door de methode toe te passen voor je eigen vraagstukken en zo van binnenuit te weten wat de methode inhoudt, hoe de methode werkt en welke resultaten de methode bewerkstelligt.
- Je professionele kennis m.b.t. tot deze methode uit te breiden, vanuit je ervaring met vier posities:
- als cliënt die een eigen vraag in brengt
- als resonantiepersoon in het IZR-proces van anderen
- als toeschouwend deelnemer
- als professional die reflecteert op het IZR-proces van de cliënt
Aanbevolen literatuur
- Je cursusmateriaal van Breek de Stilte 1 en 2 (Interakt)
- Franz Ruppert et al. – Vroegkinderlijk trauma (Eeserveen 2014), hoofdstukken 14 en 18.
- Het Artikel Werken met interactieve zelf-resonantie. Op deze website te vinden onder Onze methode.
Accreditatie
- Stichting Keurmerk Beroepsscholingen in de Psychosociale Complementaire Gezondheidszorg – SKB – 1,6 EC’s
Alle op dit moment ingeplande data voor Leertherapie
- VolgeboektLeertherapie [groep 42]